خودرو بنز c240

تیم کارا
divider
۱۴۰۴/۷/۲۳
divider
مرسدس‌بنز
مرسدس‌بنز

بررسی ایربگ بنز c240

سیستم ایربگ مرسدس بنز C240 با وجود گذشت سال‌ها، هنوز یکی از مطمئن‌ترین و دقیق‌ترین سیستم‌های ایمنی در میان خودروهای دهه 2000 محسوب می‌شود.
بررسی ایربگ بنز c240
اشتراک گذاری

معرفی کوتاه مرسدس بنز C240

 

مرسدس بنز C240 یکی از مدل‌های محبوب و خوش‌ساخت کلاس C از نسل W203 است که بین سال‌های 2001 تا 2005 تولید شد. این سدان لوکس آلمانی با موتور 6 سیلندر 2.6 لیتری، گیربکس اتوماتیک نرم و کابینی با کیفیت بالا شناخته می‌شود. مرسدس C240 ترکیبی از راندمان مناسب، سواری راحت و ایمنی فوق‌العاده است و هنوز هم در میان خودروهای وارداتی دهه 80 شمسی جایگاه خاصی دارد.

 


 

سیستم ایربگ مرسدس بنز C240

 

مرسدس بنز در طراحی سیستم ایمنی C240 از فناوری SRS (Supplemental Restraint System) پیشرفته زمان خود بهره گرفته است. این خودرو در نسخه‌های مختلف خود معمولاً دارای ۶ ایربگ فعال است که به‌صورت دقیق و هماهنگ در تصادفات از جلو و کنار فعال می‌شوند.

 

اجزای اصلی سیستم ایربگ C240 عبارت‌اند از:

 

ایربگ راننده در فرمان

 

ایربگ سرنشین جلو در داشبورد

 

ایربگ‌های جانبی در صندلی‌های جلو

 

ایربگ‌های پرده‌ای (Curtain Airbags) در ستون‌های سقف

 

واحد کنترل مرکزی SRS و سنسورهای ضربه چندمرحله‌ای

 

سیستم با استفاده از سنسورهای تصادف جلو، کناری و زاویه‌ای، در کمتر از ۳۰ میلی‌ثانیه تصمیم به فعال‌سازی ایربگ‌های مناسب می‌گیرد.

 


 

نقاط قوت سیستم ایربگ C240

 

عملکرد دقیق و سریع در تصادفات شهری و بین‌شهری

 

پوشش کامل نواحی حیاتی بدن سرنشینان

 

هماهنگی با سیستم کمربند ایمنی پیش‌کشنده (Pretensioner)

 

دوام بالا و طراحی مقاوم در برابر گرما و گذر زمان

 

ایمنی بسیار بالاتر نسبت به خودروهای هم‌دوره

 


 

مشکلات و نکات نگهداری ایربگ C240

 

روشن شدن چراغ SRS در این خودرو معمولاً به‌دلیل سوکت‌های زیر صندلی‌ها یا خرابی سنسور ضربه است.

 

در خودروهای کارکرده، ساعت فرمان (Clock Spring) ممکن است اتصال ایربگ راننده را قطع کند.

 

در برخی مدل‌ها، عمل نکردن ایربگ در تصادف‌های خفیف به‌دلیل حساسیت زیاد سیستم گزارش شده است.

 

پس از هر برخورد جدی، ماژول SRS باید ریست یا تعویض شود.

 


 

سرویس و بررسی ایربگ مرسدس C240

 

بررسی دوره‌ای عملکرد سیستم SRS هر ۲ سال یک‌بار توصیه می‌شود.

 

در هنگام روشن کردن خودرو، چراغ SRS باید حداکثر بعد از ۵ ثانیه خاموش شود.

 

استفاده از دستگاه STAR Diagnosis برای عیب‌یابی و ریست سیستم الزامی است.

 

از نصب روکش صندلی ضخیم یا غیر‌استاندارد در محل خروج ایربگ‌ها خودداری کنید.

 


 

جمع‌بندی و اپلیکیشن کارا

 

سیستم ایربگ مرسدس بنز C240 با وجود گذشت سال‌ها، هنوز یکی از مطمئن‌ترین و دقیق‌ترین سیستم‌های ایمنی در میان خودروهای دهه 2000 محسوب می‌شود. عملکرد سریع، هماهنگی با کمربند ایمنی و طراحی چندمرحله‌ای باعث شده این مدل امنیت قابل قبولی ارائه دهد.
اگر نیاز به تعمیر یا بررسی سیستم SRS، ریست ایربگ یا تهیه قطعات اصلی مرسدس بنز دارید،

نظرات کاربران

نظری وجود ندارد.

برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.

بلاگ های پیشنهادی

مشاهده همه
homeخانه
searchجست و جو
layers
mapنقشه
mapحساب کاربری