خودرو c250 بنز

تیم کارا
divider
۱۴۰۴/۷/۲۳
divider
مرسدس‌بنز
مرسدس‌بنز

بررسی ایربگ بنز c250

سیستم ایربگ مرسدس بنز C250 یکی از پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین سیستم‌های ایمنی در میان خودروهای لوکس کلاس متوسط است.
بررسی ایربگ بنز c250
اشتراک گذاری

معرفی کوتاه مرسدس بنز C250

 

مرسدس بنز C250 یکی از مدل‌های لوکس و اسپرت کلاس C است که با ترکیب طراحی جذاب، موتور توربوشارژ قدرتمند و فناوری‌های ایمنی مدرن، جایگاه ویژه‌ای میان طرفداران خودروهای آلمانی دارد. این خودرو در نسل W204 و W205 به بازار عرضه شد و به‌دلیل نرمی رانندگی، کیفیت متریال داخلی و عملکرد عالی در تست‌های تصادف، یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های کلاس C محسوب می‌شود.

 


 

سیستم ایربگ مرسدس بنز C250

 

مرسدس بنز در C250 از سیستم ایمنی پیشرفته SRS (Supplemental Restraint System) نسل جدید استفاده کرده است. این خودرو معمولاً بین ۷ تا ۹ ایربگ فعال دارد که بسته به مدل و سال ساخت، موقعیت آن‌ها کمی متفاوت است.

 

ایربگ‌های اصلی C250 شامل:

 

ایربگ راننده در فرمان

 

ایربگ سرنشین جلو در داشبورد

 

ایربگ زانویی راننده (Knee Airbag)

 

ایربگ‌های جانبی صندلی‌های جلو و عقب

 

ایربگ‌های پرده‌ای (Curtain Airbags) در دو طرف سقف

 

در برخی نسخه‌ها، ایربگ مرکزی بین دو صندلی جلو

 

سیستم با استفاده از سنسورهای چندمحوره و واحد کنترل الکترونیکی پیشرفته (Crash Sensor Unit)، شدت و جهت ضربه را در کمتر از ۲۵ میلی‌ثانیه تشخیص داده و ایربگ‌های مرتبط را به‌صورت چندمرحله‌ای (Multi-Stage) فعال می‌کند تا ایمنی بهینه‌ای برای سرنشینان فراهم شود.

 


 

نقاط قوت سیستم ایربگ C250

 

پوشش ایمنی بسیار کامل در جلو، طرفین و حتی مرکز کابین.

 

هماهنگی هوشمند بین ایربگ و کمربندهای پیش‌کشنده (Pretensioners).

 

عملکرد دقیق و نرم‌تر در تصادفات سبک برای کاهش آسیب به سرنشینان.

 

استفاده از ایربگ‌های نسل جدید کم‌فشار برای جلوگیری از جراحت ناشی از باز شدن سریع.

 

هماهنگی با سیستم‌های ایمنی فعال مانند ESP، BAS، Attention Assist و Collision Prevention Assist.

 


 

مشکلات و نکات نگهداری ایربگ C250

 

روشن شدن چراغ SRS معمولاً به دلیل خرابی سوکت زیر صندلی‌ها یا اتصال ناقص در سنسورهای جانبی است.

 

در برخی مدل‌ها، ساعت فرمان (Clock Spring) ممکن است باعث قطعی ایربگ راننده شود.

 

پس از تصادف، حتی اگر ایربگ‌ها عمل نکرده باشند، ماژول SRS باید ریست یا تعویض گردد.

 

استفاده از قطعات غیراصل یا تعمیر غیراستاندارد می‌تواند باعث تأخیر در عملکرد ایربگ شود.

 


 

سرویس و بررسی سیستم ایربگ C250

 

هنگام روشن کردن خودرو، چراغ SRS باید حداکثر پس از ۵ ثانیه خاموش شود.

 

بررسی سیستم ایربگ هر ۳ تا ۵ سال یک‌بار با دستگاه STAR Diagnosis توصیه می‌شود.

 

در صورت تصادف یا روشن شدن چراغ SRS، مراجعه فوری به مرکز تخصصی مرسدس الزامی است.

 

از نصب روکش‌های صندلی غیراستاندارد که محل خروج ایربگ را می‌پوشانند خودداری کنید.

 


 

جمع‌بندی و اپلیکیشن کارا

 

سیستم ایربگ مرسدس بنز C250 یکی از پیشرفته‌ترین و مطمئن‌ترین سیستم‌های ایمنی در میان خودروهای لوکس کلاس متوسط است. ترکیب سنسورهای دقیق، عملکرد چندمرحله‌ای و هماهنگی با سایر سیستم‌های کمکی باعث شده این خودرو ایمنی بی‌نظیری در تصادفات فراهم کند.

نظرات کاربران

نظری وجود ندارد.

برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.

بلاگ های پیشنهادی

مشاهده همه
homeخانه
searchجست و جو
layers
mapنقشه
mapحساب کاربری