خودرو بنز e300

تیم کارا
divider
۱۴۰۴/۷/۲۳
divider
مرسدس‌بنز
مرسدس‌بنز

بررسی ایربگ بنز e300

سیستم ایربگ مرسدس بنز E300 یکی از کامل‌ترین و قابل‌اعتمادترین سامانه‌های ایمنی در بین خودروهای لوکس است.
بررسی ایربگ بنز e300
اشتراک گذاری

معرفی کوتاه مرسدس بنز E300

 

مرسدس بنز E300 یکی از محبوب‌ترین مدل‌های کلاس E است که ترکیبی از لوکس بودن، عملکرد قدرتمند و ایمنی بالا را ارائه می‌دهد. این خودرو در نسل‌های مختلف از W211 تا W213 تولید شده و با موتورهای ۶ سیلندر نرم و بی‌صدا، طراحی جذاب و تکنولوژی‌های ایمنی پیشرفته، جایگاه ویژه‌ای در میان سدان‌های لوکس آلمانی دارد. E300 همواره به عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای زمان خود شناخته می‌شود.

 


 

سیستم ایربگ مرسدس بنز E300

 

مرسدس بنز E300 مجهز به سیستم SRS (Supplemental Restraint System) بسیار پیشرفته‌ای است که در کنار کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده (Pretensioner)، وظیفه کاهش آسیب در تصادفات را برعهده دارد.


در کمتر از ۳۰ میلی‌ثانیه پس از تشخیص ضربه، ماژول SRS فرمان باز شدن ایربگ‌های مربوطه را صادر می‌کند تا از برخورد شدید بدن

 سرنشینان با قسمت‌های داخلی خودرو جلوگیری شود.

 

تعداد و محل ایربگ‌ها در E300 معمولاً شامل موارد زیر است:

 

ایربگ راننده (در فرمان)

 

ایربگ سرنشین جلو (در داشبورد)

 

ایربگ‌های جانبی در صندلی‌های جلو و عقب

 

ایربگ‌های پرده‌ای (Curtain Airbags) در ستون‌های سقف

 

ایربگ زانویی راننده (در نسل‌های جدیدتر W213)

 

این ایربگ‌ها به‌صورت چندمرحله‌ای (Dual-Stage) باز می‌شوند تا شدت باز شدن متناسب با قدرت ضربه باشد و از آسیب‌های ناشی از باز شدن ناگهانی جلوگیری شود.

 


 

نقاط قوت سیستم ایربگ E300

 

پوشش کامل تمام نقاط حساس بدن (سر، سینه، پهلو و زانو)

 

عملکرد سریع و دقیق با سنسورهای ضربه حساس

 

دوام بسیار بالا و عملکرد پایدار در طول سال‌ها

 

هماهنگی کامل با سیستم‌های ایمنی دیگر مثل ESP، BAS، و ABS

 

باز شدن چندمرحله‌ای برای جلوگیری از شوک بیش از حد

 


 

مشکلات و نکات نگهداری ایربگ E300

 

روشن شدن چراغ SRS اغلب به‌دلیل خرابی سوکت‌های زیر صندلی، سیم‌کشی یا سنسور ضربه رخ می‌دهد.

 

در مدل‌های کارکرده، احتمال خرابی ساعت فرمان (Clock Spring) وجود دارد که باعث غیرفعال شدن ایربگ راننده می‌شود.

 

پس از هر تصادف، حتی در صورت باز نشدن ایربگ، ماژول SRS باید ریست یا تعویض شود.

 

استفاده از ایربگ‌ها یا ماژول‌های غیر‌اصلی خطرناک است و عملکرد سیستم را مختل می‌کند.

 


 

سرویس و بررسی سیستم ایربگ E300

 

پس از روشن شدن خودرو، چراغ SRS باید حداکثر پس از ۵ ثانیه خاموش شود.

 

بررسی سیستم ایربگ هر ۳ تا ۵ سال توسط دستگاه STAR Diagnosis مرسدس توصیه می‌شود.

 

از نصب روکش صندلی یا فرمان غیر‌استاندارد که مسیر ایربگ را مسدود کند خودداری کنید.

 

در صورت روشن ماندن چراغ SRS، حتماً به تعمیرگاه تخصصی مرسدس مراجعه کنید.

 


 

جمع‌بندی و اپلیکیشن کارا

 

سیستم ایربگ مرسدس بنز E300 یکی از کامل‌ترین و قابل‌اعتمادترین سامانه‌های ایمنی در بین خودروهای لوکس است. عملکرد دقیق، هماهنگی عالی با سایر سیستم‌های کمکی و دوام بالا باعث شده این خودرو حتی پس از سال‌ها، از نظر ایمنی در سطح بالایی باقی بماند.
اگر نیاز به بررسی سیستم SRS، ریست ایربگ یا خرید قطعات اورجینال مرسدس بنز E300 دارید، 

نظرات کاربران

نظری وجود ندارد.

برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.

بلاگ های پیشنهادی

مشاهده همه
homeخانه
searchجست و جو
layers
mapنقشه
mapحساب کاربری