
کوییک R نسخهای از هاچبک کراس کوییک است که با طراحی دو رنگ و ظاهری جوانپسندتر توسط سایپا عرضه شد. این خودرو به دلیل قیمت اقتصادی، مصرف سوخت مناسب و امکانات رفاهی بیشتر نسبت به پراید و تیبا، توانست جایگاه خوبی در بین خریداران پیدا کند. سایپا برای افزایش ایمنی کوییک R، آن را به ایربگهای استاندارد مجهز کرده است.
کوییک R در نسخههای اصلی به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. این ایربگها با استفاده از سنسورهای ضربه در هنگام تصادف فعال شده و بهسرعت باز میشوند تا از برخورد مستقیم سرنشینان با فرمان و داشبورد جلوگیری کنند. در برخی تیپهای فولآپشن، علاوه بر اینها، ایربگهای جانبی نیز نصب شدهاند که سطح ایمنی خودرو را بیشتر میکنند.
وجود دو ایربگ استاندارد در تمام نسخهها.
در تیپهای فول، اضافه شدن ایربگ جانبی.
هماهنگی خوب با کمربند ایمنی.
بهبود قابل توجه ایمنی نسبت به خودروهای قدیمی سایپا مثل پراید.
نبود ایربگ پردهای برای محافظت از سرنشینان عقب.
روشن شدن چراغ ایربگ به دلیل مشکلات سنسور یا سیمکشی.
هزینه بالا برای تعویض ایربگ پس از فعال شدن.
دسترسی محدود به ایربگ اورجینال در بازار ایران.
ایربگها نیاز به سرویس کوتاهمدت ندارند، اما در بازدیدهای دورهای خودرو باید ماژول و سیمکشی ایربگ بررسی شوند. در صورت روشن شدن چراغ ایربگ، دیاگ زدن خودرو الزامی است تا خطا مشخص و رفع شود. برای حفظ ایمنی، در زمان تعویض فقط باید از ایربگهای اصلی استفاده شود.
نسبت به پراید 111 و تیبا 2 ایمنی بیشتری دارد.
در مقایسه با ساینا، سطح ایمنی تقریباً مشابه است.
نسبت به خودروهای خارجی مانند کیا پیکانتو یا هیوندای i10، همچنان ایمنی پایینتری ارائه میدهد.
ایربگ کوییک R یکی از نقاط قوت این هاچبک کراس اقتصادی محسوب میشود که با دو ایربگ استاندارد و در برخی تیپها ایربگ جانبی، سطح ایمنی قابلقبولی ارائه میدهد. هرچند نبود ایربگ پردهای نقطه ضعف بزرگی است، اما برای رده قیمتی خود گزینهای مناسب به شمار میرود. برای تعمیر یا تعویض ایربگ کوییک R میتوانید از اپلیکیشن کارا استفاده کنید و به تعمیرگاههای معتبر، مکانیکهای حرفهای و قطعات اصلی دسترسی سریع و مطمئن داشته باشید.

گیربکس CVT شاهین اتومات با نرمی و هماهنگی خوب با موتور توربو، رانندگی آرام و راحتی را برای کاربران شهری فراهم میکند. هرچند این گیربکس نیازمند سرویس م

گیربکس شاهین با وجود اینکه بر اساس پلتفرم محصولات قدیمیتر سایپا ساخته شده، اما تقویتهایی برای هماهنگی با موتور توربو دریافت کرده است.

گیربکس ساینا چه در نسخه دستی و چه در نسخه اتومات، عملکردی قابل قبول برای یک خودروی اقتصادی ارائه میدهد. هرچند مشکلاتی مانند صدا در دندههای پایین یا
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.