
مزدا MX-30 یک کراساوور جمعوجور الکتریکی و هیبریدی است که با طراحی خاص و فناوریهای مدرن معرفی شده است. با وجود ویژگیهای مثبت، این خودرو معایبی هم دارد که خریداران باید پیش از انتخاب در نظر بگیرند.
در ادامه، از نگاه اپلیکیشن کارا، ۱۰ مورد از معایب مهم مزدا MX-30 را بررسی میکنیم.
نسخه تمام برقی MX-30 برد محدودی دارد (حدود 200 کیلومتر) که برای سفرهای طولانی کافی نیست.

شارژ کامل باتری با شارژرهای خانگی زمان زیادی میبرد و دسترسی به ایستگاه شارژ سریع در ایران محدود است.
موتور الکتریکی این خودرو قدرت متوسطی دارد و شتاب آن کمتر از رقبای همرده است.
به دلیل طراحی خاص درها و بدنه، سرنشینان عقب فضای کمی در اختیار دارند.
صندوق عقب MX-30 کوچکتر از کراساوورهای همکلاس است و برای سفرهای خانوادگی محدودیت دارد.
به دلیل تکنولوژیهای خاص و کمبود نمایندگی، تعمیرات و قطعات گرانقیمت هستند.
در ایران دسترسی به تعمیرگاههای تخصصی و خدمات پس از فروش بسیار محدود است.
دربهای عقب بهصورت خاص (suicide doors) طراحی شدهاند که کاربردی بودن خودرو را کاهش داده است.
به دلیل ناشناخته بودن و برقی بودن، بازار خرید و فروش MX-30 در ایران ضعیف است.
به خاطر قیمت بالا و تکنولوژی پیچیده، هزینه بیمه بدنه و قطعات بیشتر از خودروهای بنزینی است.
مزدا MX-30 یک کراساوور خاص و آیندهنگرانه است، اما برد محدود باتری، فضای کم کابین و هزینههای بالای نگهداری از مهمترین معایب آن محسوب میشوند. بررسی شرایط این خودرو در اپلیکیشن کارا قبل از خرید ضروری است.

گیربکس مزدا CX-50 یکی از قابلاعتمادترین و دقیقترین جعبهدندههای مزدا است که با تعادل بین نرمی، دوام و دقت تعویض دنده، تجربهای اسپرت و در عین حال ر

هایما S7 در بیشتر نسخههای عرضهشده به ایران دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. در تیپهای فولآپشن، ایربگهای جانبی نیز اضافه میشوند که سطح ایم

هایما S5 در نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. در برخی تیپهای فولآپشن، ایربگهای جانبی نیز وجود
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.