
چری آریزو 5 یکی از سدانهای محبوب و پرفروش چینی در بازار ایران است که توسط مدیرانخودرو عرضه میشود. طراحی جوانپسند، کابین جادار و امکانات رفاهی متنوع باعث شده این خودرو جایگاه ویژهای در بین خریداران ایرانی پیدا کند. نسخههای مختلف آریزو 5 شامل تنفس طبیعی و توربوشارژ بوده و در سالهای اخیر با استقبال خوبی روبهرو شده است.
آریزو 5 در ایران عمدتاً با گیربکس اتوماتیک CVT عرضه شده که با موتور 1.5 لیتری (تنفس طبیعی یا توربو) هماهنگی خوبی دارد. این گیربکس برای رانندگی شهری بسیار نرم طراحی شده و شتابگیری بدون ضربه را فراهم میکند. در برخی نسخههای پایه، گیربکس دندهای 5 سرعته دستی نیز وجود داشته است.
تعویض دنده نرم و بیوقفه در نسخه CVT.
هماهنگی مناسب با موتور 1.5 لیتری و مصرف سوخت اقتصادی.
هزینه نگهداری پایینتر در نسخه دندهای.
وجود حالت رانندگی اسپرت برای بهبود شتابگیری.
در نسخه CVT، شتابگیری ناگهانی کمی کُند حس میشود.
در ترافیکهای سنگین و کاربری پرفشار، امکان داغ شدن گیربکس وجود دارد.
اگر روغن CVT بهموقع تعویض نشود، گیربکس دچار ضربه یا افت عملکرد خواهد شد.
روغن گیربکس CVT آریزو 5 باید هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر تعویض شود.
استفاده از روغن اصلی CVT توصیهشده توسط چری الزامی است.
بررسی دورهای سیستم خنککننده گیربکس بسیار مهم است.
در نسخه دستی، بررسی دورهای دیسک و صفحه کلاچ اهمیت دارد، چون در رانندگی شهری زودتر مستهلک میشود.
نسبت به خودروهایی مثل جک J5 یا برلیانس H330، گیربکس CVT آریزو 5 نرمتر و کممصرفتر است.
در مقایسه با مزدا 3 یا سراتو مونتاژی، گیربکس آریزو 5 اقتصادیتر است اما حس رانندگی اسپرت کمتری دارد.
در برابر خودروهای جدیدتر با گیربکس دوکلاچه (مانند لاماری یا فیدلیتی)، گیربکس CVT آریزو 5 سادهتر و بادوامتر در ترافیک است، هرچند شتابگیری پایینتری دارد.
چری آریزو 5 با گیربکس CVT نرم و اقتصادی خود، یکی از گزینههای محبوب بین سدانهای اقتصادی ایران است. این خودرو بهخصوص برای رانندگی روزمره شهری انتخابی راحت و کممصرف محسوب میشود. با این حال، نگهداری صحیح و تعویض بهموقع روغن گیربکس برای افزایش عمر آن ضروری است.استفاده از اپلیکیشن کارا بهترین انتخاب است؛ چون تنها با چند کلیک میتوانید به خدمات معتبر و قطعات اصل دسترسی پیدا کنید.

ام وی ام X55 در نسخههای استاندارد به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. در تیپهای فولآپشن، این خودرو به ایربگهای جانبی و پردهای هم مجهز میشو

ام وی ام X22 به صورت استاندارد مجهز به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است.

ام وی ام 110 در بیشتر نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. این ایربگها به کمک سنسورهای ضربه، در صورت
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.