
چری آریزو 6 یکی از سدانهای خوشچهره و مدرن چینی است که توسط مدیرانخودرو در ایران عرضه میشود. این خودرو با طراحی اسپرت، کابین مجهز و امکانات رفاهی مناسب، توانسته توجه جوانان و خانوادههای ایرانی را جلب کند. موتور 1.5 لیتری توربو و گیربکس CVT در کنار مصرف سوخت اقتصادی، آریزو 6 را به گزینهای جذاب در رده سدانهای اقتصادی و میانرده تبدیل کرده است.
آریزو 6 به یک گیربکس اتوماتیک CVT مجهز است که وظیفه انتقال قدرت موتور 1.5 لیتری توربو را برعهده دارد. این گیربکس طراحی مدرنی دارد و برای رانندگی شهری نرم و بیصدای خوبی ارائه میدهد. قابلیت شبیهسازی ۹ دنده مصنوعی (Virtual Gear) نیز در آن تعبیه شده تا حس رانندگی طبیعیتر باشد.
تعویض دنده کاملاً نرم و بیوقفه.
مصرف سوخت پایینتر نسبت به گیربکسهای AT سنتی.
هماهنگی مناسب با موتور توربوشارژ.
وجود حالتهای رانندگی (Drive Mode) برای تجربه متفاوت رانندگی.
در سربالاییها یا هنگام شتابگیری ناگهانی، گیربکس CVT کمی کند عمل میکند.
در صورت استفاده از روغن غیراستاندارد، احتمال داغ شدن و افت عملکرد وجود دارد.
در رانندگی پرفشار (مثلاً با بار سنگین یا مسافت طولانی در گرما)، ممکن است افت شتاب حس شود.
توصیه میشود روغن گیربکس CVT آریزو 6 هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر یا حداکثر هر ۳ سال یکبار تعویض شود.
حتماً باید از روغن مخصوص CVT توصیهشده توسط چری استفاده شود. استفاده از روغنهای متفرقه به شدت عمر گیربکس را کاهش میدهد.
بررسی دورهای سیستم خنککننده گیربکس (رادیاتور روغن) اهمیت زیادی دارد، بهخصوص در شهرهای گرم ایران.
نسبت به جک J5 یا امویام 550 که گیربکس 4 سرعته AT دارند، آریزو 6 بسیار نرمتر و کممصرفتر است.
در مقایسه با مزدا 3 یا سراتو قدیمی، گیربکس CVT آریزو 6 مصرف سوخت بهتری دارد اما حس اسپرت و هیجان رانندگی کمتری ارائه میدهد.
نسبت به خودروهای مجهز به گیربکس دوکلاچه (مثل فیدلیتی یا لاماری)، گیربکس CVT دوام بهتری در ترافیک دارد ولی شتابگیری آن کمتر هیجانانگیز است.
چری آریزو 6 با طراحی مدرن، کابین مجهز و گیربکس CVT نرم و اقتصادی، توانسته جایگاه خوبی در بین سدانهای میانرده بازار ایران پیدا کند. این گیربکس هرچند هیجان رانندگی بالایی مثل گیربکسهای دوکلاچه ندارد، اما برای استفاده روزمره شهری و سفرهای خانوادگی گزینهای ایدهآل است. برای اینکه گیربکس آریزو 6 همیشه در بهترین وضعیت کار کند، سرویس دورهای و استفاده از قطعات اصل بسیار مهم است. با اپلیکیشن کارا میتوانید به راحتی به تعمیرگاههای معتبر، روغن و قطعات اصلی گیربکس و متخصصان باتجربه دسترسی داشته باشید و خیالتان از نگهداری آریزو 6 راحت باشد.

ام وی ام X55 در نسخههای استاندارد به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. در تیپهای فولآپشن، این خودرو به ایربگهای جانبی و پردهای هم مجهز میشو

ام وی ام X22 به صورت استاندارد مجهز به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است.

ام وی ام 110 در بیشتر نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. این ایربگها به کمک سنسورهای ضربه، در صورت
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.