خودرو بنز s550

تیم کارا
divider
۱۴۰۴/۷/۲۰
divider
بدون برند
بدون برند

بررسی گیربکس بنز s550

گیربکس مرسدس بنز S550 ترکیبی از نرمی، هوشمندی و دوام است؛ یکی از بهترین جعبه‌دنده‌های اتوماتیک دنیا که تجربه‌ای کاملاً لوکس و بی‌صدا را به راننده منتقل می‌کند.
بررسی گیربکس بنز s550
اشتراک گذاری

معرفی کوتاه مرسدس بنز S550

 

مرسدس بنز S550 یکی از شاخص‌ترین مدل‌های کلاس S و نماد لوکس‌گرایی این برند آلمانی است. این خودرو در نسل‌های مختلف (از W221 تا W222) با موتورهای قدرتمند V8، طراحی فوق‌العاده، کیفیت ساخت بی‌نظیر و تکنولوژی‌های پیشرفته، تجربه‌ای کم‌نظیر از راحتی و عملکرد را ارائه می‌دهد.


S550 به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های کلاس S در بازار جهانی و ایران، ترکیبی از قدرت، نرمی و فناوری سطح بالا است و در کنار رقبایی مانند BMW 750Li و Audi A8 L قرار می‌گیرد.

 


 

گیربکس مرسدس بنز S550

 

گیربکس S550 بسته به نسل و سال تولید متفاوت است اما همگی از بهترین جعبه‌دنده‌های اتوماتیک مرسدس هستند:

 

گیربکس 7 سرعته اتوماتیک 7G-Tronic Plus (کد 722.9) → در نسل W221 (مدل‌های 2007 تا 2013).

 

گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 9G-Tronic (کد 725.0) → در نسل W222 (مدل‌های 2014 تا 2020).

 

هر دو گیربکس با موتور 4.7 لیتری V8 توربوشارژ هماهنگی بسیار بالایی دارند و به لطف سیستم کنترل هوشمند، دنده‌ها را کاملاً بی‌صدا و نرم تعویض می‌کنند. گیربکس 9G-Tronic در نسل جدیدتر، بهبود چشمگیری در مصرف سوخت و سرعت تعویض دنده دارد.

 


 

نقاط قوت گیربکس مرسدس بنز S550

 

تعویض دنده فوق‌العاده نرم و بدون لرزش، مخصوصاً در حالت Comfort.

 

عملکرد دقیق و سریع در حالت Sport و Manual.

 

دوام بسیار بالا با امکان پیمایش بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر بدون تعمیر سنگین.

 

سیستم کنترل هوشمند تطبیقی (Adaptive Shift Logic) که سبک رانندگی را تشخیص می‌دهد.

 

هماهنگی کامل با موتور V8 توربوشارژ و سیستم تعلیق هوشمند خودرو.

 


 

مشکلات رایج گیربکس مرسدس بنز S550

 

نشتی روغن از سوکت برقی گیربکس در برخی مدل‌های 7G قدیمی.

 

احساس ضربه سبک بین دنده 2 و 3 در صورت تأخیر در تعویض روغن.

 

هزینه بالای سرویس و تعمیرات به دلیل تکنولوژی پیچیده و نیاز به ابزار اختصاصی STAR Diagnosis.

 

در برخی موارد، خرابی مبدل گشتاور (Torque Converter) در کارکردهای بالا مشاهده شده است.

 


 

سرویس و نگهداری گیربکس مرسدس بنز S550

 

تعویض روغن گیربکس هر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر با روغن اصلی Mercedes-Benz ATF 236.14 یا 236.15 توصیه می‌شود.

 

فیلتر، کارتل و واشر گیربکس باید همزمان با تعویض روغن بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.

 

بررسی سلامت سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس ضروری است، زیرا حرارت بالا عمر روغن را به شدت کاهش می‌دهد.

 

در سرویس‌های دوره‌ای، از دستگاه STAR Diagnosis برای ریست و کالیبراسیون گیربکس استفاده شود.

 


 

مقایسه گیربکس S550 با رقبا

 

در برابر BMW 750Li، گیربکس S550 نرم‌تر و بی‌صدا‌تر است اما گیربکس بی‌ام‌و سریع‌تر واکنش می‌دهد.

 

نسبت به Audi A8 L، دنده‌گذاری مرسدس طبیعی‌تر و هماهنگ‌تر با رانندگی لوکس است.

 

در مقایسه با Lexus LS500، گیربکس مرسدس نرمی بیشتری دارد اما هزینه نگهداری بالاتری را می‌طلبد.

 

در مقابل Jaguar XJ، گیربکس S550 دوام و کیفیت بالاتری دارد.

 


 

جمع‌بندی و اپلیکیشن کارا

 

گیربکس مرسدس بنز S550 ترکیبی از نرمی، هوشمندی و دوام است؛ یکی از بهترین جعبه‌دنده‌های اتوماتیک دنیا که تجربه‌ای کاملاً لوکس و بی‌صدا را به راننده منتقل می‌کند. در صورت استفاده از روغن اورجینال و انجام سرویس به‌موقع، این گیربکس سال‌ها بدون هیچ افت عملکردی کار می‌کند.
 

نظرات کاربران

نظری وجود ندارد.

homeخانه
searchجست و جو
layers
mapنقشه
mapحساب کاربری