
هاوال H2 یکی از کراساوورهای جمعوجور و محبوب برند هاوال (زیرمجموعه گریتوال موتورز چین) است که در بازار ایران هم حضور داشته. این خودرو به دلیل طراحی مدرن، کابین راحت، امکانات رفاهی قابلقبول و موتور توربوشارژ توانسته نظر خانوادهها و جوانان را جلب کند. هاوال H2 بیشتر بهعنوان یک کراساوور شهری شناخته میشود و به لطف کیفیت ساخت مناسب و امکانات ایمنی متنوع، در رده خودروهای چینی خوشنام قرار گرفته است.
هاوال H2 به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک AT مجهز است که با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ هماهنگی دارد. این گیربکس از نوع سنتی اتوماتیک است (نه CVT)، به همین دلیل حس رانندگی اسپرتتر و شتاب بهتری نسبت به گیربکسهای CVT ارائه میدهد. همچنین نسخههای دندهای هم وجود داشته، اما در ایران عمدتاً مدل اتوماتیک عرضه شده است.
هماهنگی خوب با موتور توربوشارژ.
تعویض دنده نرم و قابل اعتماد.
توانایی مناسب در مسیرهای سربالایی و سفرهای جادهای.
دوام بیشتر نسبت به گیربکسهای CVT.
مصرف سوخت بالاتر نسبت به گیربکس CVT.
در صورت رانندگی پرفشار، احتمال داغ شدن گیربکس وجود دارد.
هزینه نگهداری و تعمیرات بالاتر در مقایسه با گیربکسهای دستی.
نیاز به تعویض منظم روغن گیربکس برای جلوگیری از آسیب جدی.
روغن گیربکس باید هر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر تعویض شود.
استفاده از روغن اصلی توصیهشده توسط هاوال بسیار مهم است.
بررسی دورهای سیستم خنککننده گیربکس توصیه میشود.
توجه به هرگونه ضربه یا تاخیر در تعویض دنده میتواند از هزینههای سنگین جلوگیری کند.
نسبت به هایما S5 با گیربکس CVT، هاوال H2 شتاب بهتری دارد، اما مصرف سوختش بیشتر است.
در مقایسه با جک S5، گیربکس H2 نرمتر عمل میکند اما قدرت موتور جک بالاتر است.
در برابر چری تیگو 5، گیربکس هاوال H2 قابل اعتمادتر و مقاومتر ارزیابی میشود.
هاوال H2 با طراحی مدرن، موتور توربو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، یک کراساوور شهری جذاب برای خانوادههای ایرانی محسوب میشود. این خودرو در رانندگی شهری و سفرهای جادهای عملکردی مطمئن دارد، هرچند مصرف سوخت آن نسبت به رقبا کمی بالاتر است. نگهداری صحیح و سرویس منظم گیربکس اهمیت زیادی در دوام این خودرو دارد. با اپلیکیشن کارا میتوانید به تعمیرگاههای معتبر، قطعات یدکی اصلی و مکانیکهای متخصص هاوال H2 دسترسی پیدا کنید و تجربهای سادهتر و مطمئنتر از مالکیت خودرو داشته باشید.

جک T8 در نسخههای مختلف بهصورت استاندارد دارای ۲ ایربگ (راننده و سرنشین جلو) است. در نسخههای فولآپشن، ایربگهای جانبی و پردهای نیز اضافه میشوند

جک T9 در نسخههای عرضهشده معمولاً با ۴ تا ۶ ایربگ ارائه میشود: راننده، سرنشین جلو و ایربگهای جانبی صندلیهای جلو.

جک S5 در نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای ۴ ایربگ (راننده، سرنشین جلو و ایربگهای جانبی صندلیهای جلو) است.
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.