
هاوال H6 یکی از پرفروشترین و محبوبترین کراساوورهای چینی است که در بسیاری از بازارهای جهانی، از جمله ایران، طرفداران زیادی دارد. این خودرو به دلیل طراحی مدرن، کابین جادار، امکانات رفاهی و ایمنی کامل، و موتورهای توربوشارژ قدرتمند، توانسته لقب “ستاره پرفروش هاوال” را به دست بیاورد. H6 در نسلهای مختلف عرضه شده و همواره بهعنوان رقیبی جدی برای خودروهایی مثل هیوندای توسان و کیا اسپرتیج مطرح بوده است.
هاوال H6 در نسخههای مختلف به دو نوع گیربکس مجهز شده است:
گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک AT در نسلهای ابتدایی.
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه (DCT) در نسلهای جدیدتر.
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه، هماهنگی بسیار خوبی با موتور 1.5 یا 2.0 لیتری توربوشارژ دارد و هم شتابگیری مناسبی ارائه میدهد و هم مصرف سوخت را کاهش میدهد. این گیربکس مدرنتر از رقبا بوده و تجربه رانندگی اسپرتتری به راننده میدهد.
تعویض دنده سریع و نرم بهویژه در نسخه DCT.
هماهنگی کامل با موتورهای توربو.
مصرف سوخت بهینه نسبت به ابعاد و وزن خودرو.
گزینههای متنوع گیربکس متناسب با نیاز خریدار.
در نسخه DCT، احتمال داغ شدن گیربکس در ترافیکهای سنگین وجود دارد.
هزینه تعمیرات و سرویس بالاتر نسبت به گیربکسهای سنتی.
حساسیت به کیفیت روغن گیربکس.
در نسلهای قدیمیتر (گیربکس AT)، تأخیر اندک در تعویض دنده گزارش شده است.
تعویض روغن گیربکس هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر توصیه میشود.
استفاده از روغن اصلی هاوال یا معادل استاندارد بسیار مهم است.
بررسی دورهای سیستم خنککننده گیربکس مخصوصاً در نسخه DCT.
توجه به ضربه یا تأخیر در تعویض دنده برای جلوگیری از آسیبهای جدی.
نسبت به هایما S7 با گیربکس ۶ سرعته AT، H6 شتابگیری سریعتر و مصرف سوخت کمتری دارد.
در مقایسه با جک S5، گیربکس H6 مدرنتر و نرمتر عمل میکند.
در برابر چری تیگو 7، گیربکس H6 بهویژه در نسخه DCT عملکرد اسپرتتری دارد.
نسبت به هیوندای توسان و کیا اسپرتیج، کیفیت گیربکس H6 پایینتر است اما با هزینه کمتر، ارزش خرید بالایی ارائه میدهد.
هاوال H6 با گیربکسهای متنوع (از ۶ سرعته دستی و اتوماتیک گرفته تا ۷ سرعته دوکلاچه)، طراحی جذاب و امکانات کامل، یکی از موفقترین کراساوورهای چینی در ایران و جهان است. این خودرو برای رانندگی شهری، سفرهای خانوادگی و حتی رانندگی نیمهاسپرت انتخابی مناسب به شمار میرود. نگهداری صحیح و سرویس منظم گیربکس نقش مهمی در افزایش عمر این خودرو دارد. با اپلیکیشن کارا میتوانید به راحتی به تعمیرگاههای معتبر، مکانیکهای متخصص و قطعات یدکی اصلی هاوال H6 دسترسی پیدا کنید و مالکیت مطمئنتر و سادهتری داشته باشید.

جک T8 در نسخههای مختلف بهصورت استاندارد دارای ۲ ایربگ (راننده و سرنشین جلو) است. در نسخههای فولآپشن، ایربگهای جانبی و پردهای نیز اضافه میشوند

جک T9 در نسخههای عرضهشده معمولاً با ۴ تا ۶ ایربگ ارائه میشود: راننده، سرنشین جلو و ایربگهای جانبی صندلیهای جلو.

جک S5 در نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای ۴ ایربگ (راننده، سرنشین جلو و ایربگهای جانبی صندلیهای جلو) است.
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.