
چری آریزو 7 یکی از اولین سدانهای میانرده برند چری در ایران بود که توسط مدیرانخودرو عرضه شد. این خودرو به دلیل طراحی ساده و خانوادگی، کابین جادار و امکانات رفاهی قابلقبول توانست در زمان عرضه توجه مشتریان را جلب کند. موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و قیمت اقتصادی، آریزو 7 را به گزینهای محبوب برای خانوادههای ایرانی تبدیل کرده است.
آریزو 7 در بازار ایران عمدتاً با گیربکس اتوماتیک CVT عرضه شد که وظیفه انتقال قدرت موتور 1.6 لیتری را برعهده دارد. این گیربکس برای رانندگی روزمره شهری مناسب بوده و تعویض دندهها را بدون ضربه و کاملاً نرم انجام میدهد. در برخی بازارها نسخه دندهای 5 سرعته هم موجود بود، اما در ایران بیشتر مدلهای CVT دیده میشود.
تعویض دنده نرم و بدون وقفه در رانندگی شهری.
هماهنگی خوب با موتور 1.6 لیتری و مصرف سوخت مناسب.
هزینه نگهداری معقول در مقایسه با خودروهای وارداتی.
عملکرد کُند در شتابگیری ناگهانی و سبقتهای سریع.
احتمال داغ شدن گیربکس CVT در ترافیکهای سنگین یا استفاده طولانیمدت در گرما.
حساسیت بالا به روغن گیربکس؛ استفاده از روغن غیراستاندارد باعث افت عملکرد میشود.
تعویض روغن گیربکس CVT هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر الزامی است.
استفاده از روغن اصلی و توصیهشده توسط چری بسیار اهمیت دارد.
سیستم خنککننده گیربکس باید بهصورت دورهای بررسی شود تا از داغ شدن جلوگیری شود.
در صورت احساس ضربه یا تاخیر در تعویض دنده، مراجعه فوری به تعمیرگاه توصیه میشود.
نسبت به خودروهایی مثل جک J5 یا برلیانس H330، گیربکس CVT آریزو 7 نرمتر و کممصرفتر است.
در مقایسه با مزدا 3 یا سراتو، گیربکس CVT آریزو 7 اقتصادیتر است اما حس رانندگی اسپرت کمتری دارد.
در برابر خودروهای جدیدتر با گیربکس دوکلاچه، CVT آریزو 7 دوام بیشتری در ترافیک دارد اما شتابگیری کمتری ارائه میدهد.
چری آریزو 7 با گیربکس CVT اقتصادی و نرم خود، گزینهای مناسب برای خانوادههایی است که به دنبال خودرویی جادار و کممصرف هستند. این گیربکس هرچند برای رانندگی اسپرت چندان هیجانانگیز نیست، اما در استفاده روزمره شهری عملکرد قابلاعتمادی دارد. نگهداری و سرویس بهموقع گیربکس اهمیت زیادی در دوام آن دارد. خوشبختانه با اپلیکیشن کارا میتوانید به راحتی به تعمیرگاههای معتبر، مکانیکهای متخصص و قطعات یدکی اصل برای آریزو 7 دسترسی پیدا کنید تا همیشه از عملکرد خودرویتان مطمئن باشید.

ام وی ام X55 در نسخههای استاندارد به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. در تیپهای فولآپشن، این خودرو به ایربگهای جانبی و پردهای هم مجهز میشو

ام وی ام X22 به صورت استاندارد مجهز به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است.

ام وی ام 110 در بیشتر نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. این ایربگها به کمک سنسورهای ضربه، در صورت
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.