
تویوتا پرادو (Toyota Prado) یکی از شناختهشدهترین SUVهای سایز متوسط لوکس ژاپنی در ایران و جهان است. پرادو بهخاطر کیفیت ساخت بالا، دوام موتور و سیستم تعلیق قوی، توانایی آفرود عالی و کابین جادار، گزینهای محبوب برای خانوادهها و علاقهمندان به سفرهای طولانی و آفرود به حساب میآید. طراحی کلاسیک و امکانات رفاهی کامل باعث شده پرادو در بازار ایران به عنوان یک SUV مقاوم و مطمئن شناخته شود.
تویوتا پرادو عمدتاً با گیربکس اتوماتیک 6 و 8 سرعته و نسخههای قدیمیتر با گیربکس 5 سرعته اتوماتیک عرضه شده است. گیربکس پرادو با موتورهای 2.7، 4.0 و 3.0 لیتری توربو دیزل هماهنگی عالی دارد و توانایی انتقال قدرت به هر چهار چرخ در مدلهای دو دیفرانسیل، رانندگی نرم و مطمئن در جاده و آفرود را فراهم میکند.
دوام بسیار بالا حتی در شرایط سخت و آفرود سنگین.
هماهنگی عالی با موتورهای بنزینی و دیزل.
رانندگی نرم و بدون ضربه حتی در ترافیک شهری.
توانایی آفرود و انتقال قدرت به تمام چرخها با تکنولوژی 4WD.
حساسیت گیربکس اتوماتیک به تعویض روغن دورهای.
هزینه بالای تعمیر و نگهداری نسبت به SUVهای چینی یا کرهای.
شتابگیری کمتر نسبت به برخی رقبای اروپایی اسپرت.
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر توصیه میشود.
استفاده از روغن گیربکس اورجینال تویوتا برای افزایش طول عمر حیاتی است.
بررسی دورهای سیستم خنککننده گیربکس و دیفرانسیلها باعث افزایش دوام سیستم انتقال قدرت میشود.
نسبت به مزدا CX-9 یا هیوندای سانتافه، گیربکس پرادو دوام بالاتر و عملکرد بهتری در آفرود دارد.
در مقایسه با لندکروزر، پرادو کمی کوچکتر و نرمتر است اما همچنان تجربه آفرود عالی ارائه میدهد.
نسبت به SUVهای چینی مانند هاوال H9 یا دانگ فنگ 580، گیربکس پرادو مقاومتر و قابل اعتمادتر است.
تویوتا پرادو با گیربکس اتوماتیک و قابلیت 4WD، یکی از قدرتمندترین و قابل اعتمادترین SUVهای بازار ایران است. دوام بالا، توانایی عالی در آفرود، رانندگی نرم و امکانات رفاهی کامل، پرادو را به گزینهای ایدهآل برای سفرهای طولانی و خانوادهها تبدیل کرده است.

گیربکس لکسوس یکی از نقاط قوت اصلی این برند ژاپنی است که تجربه رانندگی نرم، راحت و لوکس را فراهم میکند. دوام بالا، هماهنگی با موتور و سیستم هیبریدی و

پرادو در نسخههای فولآپشن دارای ۷ تا ۹ ایربگ است: راننده، سرنشین جلو، ایربگهای جانبی صندلیهای جلو، ایربگهای پردهای برای سرنشینان جلو و عقب و ایرب

هایلوکس در نسخههای پایه معمولاً با دو ایربگ (راننده و سرنشین جلو) عرضه میشود. اما در مدلهای فولآپشن و جدیدتر، تعداد ایربگها به ۶ یا حتی ۷ عدد (ای
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.