
آئودی A4 یکی از پرفروشترین سدانهای لوکس کمپانی آلمانی آئودی است که با طراحی ظریف، کیفیت ساخت مثالزدنی و فناوریهای ایمنی پیشرفته شناخته میشود. این خودرو در بازار جهانی رقیب مستقیم BMW سری 3 و مرسدس C-Class محسوب میشود و در ایران نیز محبوبیت بالایی بین علاقهمندان خودروهای اروپایی دارد. آئودی A4 با سیستمهای کمکی راننده، ایمنی فعال و کابینی مدرن، ترکیبی از امنیت، آرامش و عملکرد هوشمندانه را ارائه میدهد.
سیستم ایربگ در آئودی A4 از نوع چندمرحلهای (Multi-Stage Airbag System) است که میزان باز شدن ایربگها را متناسب با شدت تصادف تنظیم میکند. در اغلب مدلهای A4، بین ۸ تا ۱۰ ایربگ فعال وجود دارد که شامل موارد زیر میشود:
ایربگ راننده و سرنشین جلو
ایربگ زانویی برای راننده و گاهی برای سرنشین
ایربگهای جانبی صندلیهای جلو و عقب
ایربگهای پردهای (Curtain) برای حفاظت از سر در تصادفات جانبی
در برخی نسخههای جدید، ایربگ مرکزی بین دو صندلی جلو
این سیستم توسط واحد کنترل مرکزی (Airbag Control Module) و مجموعهای از سنسورهای ضربه، شتاب و فشار دربها کنترل میشود تا در کسری از ثانیه، کیسهها را فعال کند و از برخورد مستقیم بدن سرنشینان با بخشهای سخت کابین جلوگیری نماید.
پوشش ایمنی کامل برای تمامی سرنشینان جلو و عقب.
زمان واکنش بسیار سریع (کمتر از ۳۰ میلیثانیه پس از برخورد).
هماهنگی عالی با سیستمهای ایمنی فعال مانند ESP، ABS و Pre-Sense.
ایربگهای نرمتر و کمفشارتر برای جلوگیری از جراحات ثانویه.
سیستم Pre-Sense Front که قبل از تصادف، کمربند را سفت و پنجرهها را میبندد.
در مدلهای قدیمیتر (بهویژه تولیدات ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳)، مشکل سوکت زیر صندلی راننده و خطای دائمی Airbag شایع است.
چراغ Airbag روشن روی آمپر معمولاً نشانهی خطای سنسور یا اتصال نادرست است و نباید نادیده گرفته شود.
پس از تصادف، حتی اگر ایربگ باز نشود، ECU ایربگ باید ریست یا تعویض گردد.
تعویض ایربگ پردهای و جانبی هزینهبر است و فقط باید با قطعات اورجینال آئودی انجام شود.
هنگام روشن شدن خودرو، چراغ Airbag باید کمتر از ۵ ثانیه روشن بماند و سپس خاموش شود.
هر ۵ تا ۷ سال، سیستم ایربگ باید با دستگاه VCDS یا ODIS بررسی و عیبیابی شود.
از نصب روکش صندلی ضخیم یا تزئینی در محل باز شدن ایربگ خودداری کنید.
در صورت باز شدن ایربگ، باید همزمان کمربند ایمنی، سنسورهای ضربه و ECU نیز بررسی شوند.
سیستم ایربگ در آئودی A4 یکی از پیشرفتهترین و ایمنترین سامانههای حفاظتی در بین خودروهای همکلاس خود است. این سیستم با ترکیب سنسورهای هوشمند، سرعت واکنش بالا و هماهنگی کامل با سایر سیستمهای ایمنی، حداکثر حفاظت از سرنشینان را در شرایط بحرانی تضمین میکند.

سیستم ایربگ در آئودی A3 یکی از دقیقترین و ایمنترین سامانههای حفاظتی در کلاس خود است و در کنار سایر فناوریهای ایمنی آئودی، حداکثر امنیت را برای سرن

گیربکس S-Tronic آئودی A4 ترکیبی از فناوری، سرعت و نرمی را ارائه میدهد و بهعنوان یکی از بهترین گیربکسهای دوکلاچه جهان شناخته میشود.

گیربکس S-Tronic آئودی A3 یکی از پیشرفتهترین گیربکسهای دوکلاچه در جهان است که رانندگی اسپرت و روانی را فراهم میکند. هرچند نیاز به سرویس دقیق و روغن
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.