
آریزو 5 یکی از پرفروشترین سدانهای برند چری در بازار ایران است که به دلیل طراحی جوانپسند، امکانات رفاهی مناسب و قیمت رقابتی توانسته جایگاه خوبی بین خانوادهها و جوانان به دست بیاورد. این خودرو علاوه بر ظاهر مدرن، از نظر ایمنی هم شرایط قابل قبولی دارد و سیستم ایربگ یکی از مهمترین اجزای آن محسوب میشود.
آریزو 5 در نسخههای استاندارد دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. در تیپهای فولآپشن، این خودرو به ایربگهای جانبی و پردهای نیز مجهز میشود که ایمنی سرنشینان در برخوردهای جانبی را به شکل محسوسی افزایش میدهد. سنسورهای ضربه در صورت وقوع تصادف، شدت برخورد را بررسی کرده و در کسری از ثانیه ایربگها را فعال میکنند تا از برخورد سر و بدن سرنشینان با بخشهای سخت کابین جلوگیری شود.
واکنش سریع در برخوردهای شدید.
امکان وجود ایربگهای جانبی و پردهای در تیپهای کامل.
هماهنگی خوب با سیستم کمربند ایمنی.
پوشش کافی برای راننده و سرنشین جلو.
روشن شدن چراغ ایربگ به دلیل اختلال در سنسور یا کانکتورها.
هزینه بالای تعویض پس از فعال شدن در تصادف.
حساسیت نسبت به سیمکشی و رطوبت.
ایربگها به سرویس منظم نیاز ندارند اما باید در سرویسهای دورهای خودرو، وضعیت اتصالات برقی و سنسورهای ایربگ بررسی شود. در صورت روشن شدن چراغ ایربگ روی پشتآمپر، اتصال به دستگاه دیاگ برای تشخیص خطا ضروری است. همچنین استفاده از ایربگهای اصلی و استاندارد در صورت تعویض اهمیت زیادی دارد.
نسبت به امویام 550، سطح ایمنی و پوشش ایربگها بالاتر است.
در مقایسه با جک J5، ایربگهای آریزو 5 عملکرد بهتری دارند.
نسبت به خودروهای کرهای مانند هیوندای النترا، کیفیت پایینتری دارد اما در کلاس قیمتی خودش رقابتی است.
ایربگ آریزو 5 یکی از بخشهای کلیدی ایمنی این سدان محبوب است که بهویژه در نسخههای فولآپشن سطح محافظت خوبی برای راننده و سرنشینان فراهم میکند. اگرچه هزینه تعویض بالاست و گاهی مشکلاتی مثل روشن شدن چراغ ایربگ رخ میدهد، اما در مجموع ایمنی رضایتبخشی دارد. برای بررسی خطا، تعمیر یا تعویض ایربگ آریزو 5، میتوانید از اپلیکیشن کارا استفاده کنید و به مکانیکهای متخصص و قطعات اورجینال دسترسی سریع و مطمئن داشته باشید.

ام وی ام X55 در نسخههای استاندارد به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. در تیپهای فولآپشن، این خودرو به ایربگهای جانبی و پردهای هم مجهز میشو

ام وی ام X22 به صورت استاندارد مجهز به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است.

ام وی ام 110 در بیشتر نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. این ایربگها به کمک سنسورهای ضربه، در صورت
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.