خودرو تارا

تیم کارا
divider
۱۴۰۴/۷/۹
divider
ایران خودرو
ایران خودرو

بررسی ایربگ تارا

تارا دنده‌ای به‌صورت استاندارد به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. این ایربگ‌ها هنگام برخوردهای شدید فعال شده و از برخورد مستقیم سرنشینان با فرمان و داشبورد جلوگیری می‌کنند.
بررسی ایربگ تارا
اشتراک گذاری

معرفی کوتاه تارا دنده‌ای

 

تارا دنده‌ای یکی از محصولات جدید ایران‌خودرو است که با هدف ارائه سدان اقتصادی و ایمن با تکنولوژی روز، وارد بازار شد. این خودرو به‌دلیل طراحی مدرن، کابین مجهز و امکانات رفاهی مناسب، توجه خانواده‌ها و خریداران جوان را جلب کرده است. تارا دنده‌ای با سیستم ایمنی بهبود یافته نسبت به خودروهای هم‌رده داخلی، گزینه‌ای جذاب در کلاس سدان‌های اقتصادی محسوب می‌شود.

 


 

ایربگ تارا دنده‌ای

 

تارا دنده‌ای به‌صورت استاندارد به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. این ایربگ‌ها هنگام برخوردهای شدید فعال شده و از برخورد مستقیم سرنشینان با فرمان و داشبورد جلوگیری می‌کنند. هماهنگی این ایربگ‌ها با کمربند ایمنی باعث کاهش شدت آسیب در تصادف می‌شود و امنیت پایه مناسبی برای سرنشینان فراهم می‌کند.

 


 

نقاط قوت ایربگ تارا دنده‌ای

 

وجود دو ایربگ استاندارد برای راننده و سرنشین جلو.

 

عملکرد سریع و قابل اعتماد در هنگام تصادف.

 

هماهنگی کامل با کمربند ایمنی برای کاهش شدت ضربه.

 

ایمنی بالاتر نسبت به بسیاری از سدان‌های اقتصادی داخلی.

 


 

مشکلات رایج ایربگ تارا دنده‌ای

 

نبود ایربگ جانبی و پرده‌ای برای سرنشینان عقب.

 

هزینه بالای تعویض ایربگ در صورت فعال شدن.

 

روشن شدن چراغ ایربگ به‌علت ایراد در ماژول یا سیم‌کشی.

 

محدودیت دسترسی به ایربگ‌های اورجینال در بازار ایران.

 


 

سرویس و نگهداری ایربگ تارا دنده‌ای

 

ایربگ‌های تارا دنده‌ای نیاز به سرویس کوتاه‌مدت ندارند، اما بررسی ماژول، سنسورها و سیم‌کشی ایربگ در بازدیدهای دوره‌ای خودرو توصیه می‌شود. در صورت روشن شدن چراغ هشدار ایربگ، استفاده از دیاگ خودرو بهترین روش برای تشخیص ایراد است. همچنین در هنگام تعویض، استفاده از ایربگ اورجینال برای حفظ ایمنی واقعی خودرو اهمیت زیادی دارد.

 


 

مقایسه ایربگ تارا دنده‌ای با رقبا

 

نسبت به خودروهای قدیمی‌تر داخلی مانند سمند، پژو 405 و 206 صندوقدار ایمنی بالاتری ارائه می‌دهد.

 

در مقایسه با خودروهای جدید داخلی مانند دنا پلاس و تارا اتومات سطح ایمنی مشابه یا کمی پایین‌تر دارد.

 

نسبت به سدان‌های وارداتی اقتصادی مانند هیوندای اکسنت و کیا ریو همچنان در سطح متوسط قرار دارد.

 


 

جمع‌بندی و اپلیکیشن کارا

 

ایربگ تارا دنده‌ای با داشتن دو ایربگ استاندارد برای راننده و سرنشین جلو، امنیت مناسبی برای سرنشینان فراهم می‌کند. هرچند نبود ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای یک نقطه ضعف محسوب می‌شود، اما نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی اقتصادی گزینه ایمن‌تری است.

نظرات کاربران

نظری وجود ندارد.

برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.

بلاگ های پیشنهادی

مشاهده همه
homeخانه
searchجست و جو
layers
mapنقشه
mapحساب کاربری