
پراید 141 نسخه فیسلیفت شده پراید هاچبک (نسیم) است که توسط سایپا تولید شد. این مدل به دلیل قیمت پایین، مصرف سوخت مناسب و طراحی نسبتاً بهروزتر نسبت به مدلهای قبلی، توانست مدتی در بازار ایران جایگاه خودش را حفظ کند. هرچند امکانات رفاهی و ایمنی آن محدود بود، اما در سالهای پایانی تولید، نسخههایی از پراید 141 با ایربگ عرضه شدند.
پراید 141 در مدلهای اولیه فاقد ایربگ بود، اما با افزایش استانداردهای ایمنی، برخی نسخههای جدید آن به ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز شدند. این ایربگها هنگام تصادفهای شدید باز شده و از برخورد مستقیم راننده و سرنشین با فرمان و داشبورد جلوگیری میکنند. با این حال، نبود ایربگهای جانبی و پردهای باعث میشود سطح ایمنی این خودرو محدود باقی بماند.
اضافه شدن دو ایربگ در برخی نسخههای جدیدتر.
افزایش نسبی سطح ایمنی نسبت به مدلهای اولیه بدون ایربگ.
عملکرد سریع و هماهنگ با کمربند ایمنی.
نبود ایربگ جانبی و پردهای.
روشن شدن چراغ هشدار ایربگ به دلیل مشکلات سنسور یا سیمکشی.
کیفیت متوسط ایربگ در مقایسه با خودروهای خارجی.
سختی در پیدا کردن ایربگ اورجینال برای این مدل.
ایربگهای پراید 141 نیاز به سرویس دورهای کوتاهمدت ندارند، اما بررسی منظم ماژول و سیمکشی آنها اهمیت زیادی دارد. در صورت روشن شدن چراغ هشدار ایربگ، باید با استفاده از دستگاه دیاگ مشکل بررسی و رفع شود. همچنین توصیه میشود در صورت نیاز به تعویض، تنها از ایربگهای اصلی استفاده شود.
نسبت به پراید 131 و 132 سطح ایمنی مشابهی دارد.
در مقایسه با پراید 111، عملکرد یکسانی ارائه میدهد.
در برابر خودروهای اقتصادی خارجی مثل کیا پیکانتو یا هیوندای i10، ایمنی بسیار پایینتری دارد.
پراید 141 با وجود طراحی قدیمی و امکانات ایمنی محدود، در نسخههای مجهز به دو ایربگ توانست ایمنی نسبی سرنشینان جلو را ارتقا دهد. هرچند نبود ایربگهای جانبی و پردهای همچنان نقطهضعف بزرگی است، اما برای یک خودرو اقتصادی داخلی بهبود قابلتوجهی محسوب میشود. برای تعمیر یا تعویض ایربگ پراید 141 میتوانید از اپلیکیشن کارا استفاده کنید و به تعمیرگاههای معتبر، مکانیکهای متخصص و قطعات اصلی دسترسی سریع و مطمئن داشته باشید.

گیربکس CVT شاهین اتومات با نرمی و هماهنگی خوب با موتور توربو، رانندگی آرام و راحتی را برای کاربران شهری فراهم میکند. هرچند این گیربکس نیازمند سرویس م

گیربکس شاهین با وجود اینکه بر اساس پلتفرم محصولات قدیمیتر سایپا ساخته شده، اما تقویتهایی برای هماهنگی با موتور توربو دریافت کرده است.

گیربکس ساینا چه در نسخه دستی و چه در نسخه اتومات، عملکردی قابل قبول برای یک خودروی اقتصادی ارائه میدهد. هرچند مشکلاتی مانند صدا در دندههای پایین یا
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.