
جک T9 جدیدترین پیکاپ دو دیفرانسیل برند JAC چین است که نسبت به T8 با طراحی مدرنتر، امکانات رفاهی بیشتر و تواناییهای فنی قویتر وارد بازار شده. این خودرو با کابین بزرگ و مجهز، موتور قدرتمند توربو و تجهیزات آفرود کامل، یکی از رقیبان جدی برای فوتون تونلند، کاپرا 2 و حتی پیکاپهای ژاپنی در ایران به حساب میآید. ظاهر تهاجمی و امکاناتی مانند مانیتور بزرگ، سیستم کمکی آفرود و ایمنی بهروز باعث شده T9 بین علاقهمندان به خودروهای پیکاپ و آفرود خیلی زود مطرح شود.
جک T9 در نسخههای مختلف با دو گیربکس عرضه میشود:
گیربکس 6 سرعته دستی → مخصوص نسخههای کاری و اقتصادی.
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF آلمان → نسخه لوکستر و قدرتمندتر با هماهنگی بالا با موتور توربو.
در ایران، نسخههای اتوماتیک T9 توجه بیشتری جلب کردهاند، چون علاوهبر راحتی در رانندگی شهری، توانایی بسیار خوبی در مسیرهای آفرودی دارند.
هماهنگی عالی با موتور توربو (بهخصوص نسخه 8AT).
دوام بالا و تکنولوژی پیشرفتهتر نسبت به T8.
قابلیت انتخاب حالتهای رانندگی مختلف (Eco، Sport و آفرود).
شتابگیری بهتر و رانندگی نرمتر نسبت به رقبا.
هزینه بالاتر نگهداری و تعمیر نسبت به گیربکسهای دستی.
حساسیت زیاد به کیفیت روغن گیربکس.
در استفاده سنگین و بیتوجهی به سرویس، احتمال داغ شدن گیربکس وجود دارد.
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر ضروری است.
در نسخه دستی، دیسک و صفحه کلاچ باید زودتر از خودروهای سواری بررسی شوند (بهویژه در بارکشی یا آفرود).
بررسی دورهای سیستم خنککننده گیربکس و روغن دیفرانسیلها اهمیت زیادی دارد.
نسبت به جک T8، گیربکس اتوماتیک T9 بسیار نرمتر، سریعتر و مدرنتر است.
در مقایسه با فوتون تونلند، گیربکس T9 هماهنگی بهتری با موتور دارد و تجربه رانندگی راحتتری ارائه میدهد.
نسبت به ایسوزو D-Max، گیربکس T9 اقتصادیتر است اما از نظر دوام در سطح پایینتری قرار میگیرد.
جک T9 یک پیکاپ مدرن و پرقدرت با گیربکس 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک است که برای کاربریهای شهری، آفرودی و حتی خانوادگی طراحی شده. نسخه اتوماتیک آن با گیربکس ZF آلمان، رانندگی نرم و راحتی را ارائه میدهد و نسبت به رقبای چینی یک سر و گردن بالاتر است. نگهداری منظم و استفاده از روغن و قطعات اصلی برای افزایش عمر گیربکس حیاتی است. با اپلیکیشن کارا میتوانید به تعمیرگاههای معتبر، قطعات یدکی اصل و مکانیکهای متخصص جک T9 دسترسی داشته باشید و تجربهای مطمئن و راحت از مالکیت پیکاپ داشته باشید.

جک T8 در نسخههای مختلف بهصورت استاندارد دارای ۲ ایربگ (راننده و سرنشین جلو) است. در نسخههای فولآپشن، ایربگهای جانبی و پردهای نیز اضافه میشوند

جک T9 در نسخههای عرضهشده معمولاً با ۴ تا ۶ ایربگ ارائه میشود: راننده، سرنشین جلو و ایربگهای جانبی صندلیهای جلو.

جک S5 در نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای ۴ ایربگ (راننده، سرنشین جلو و ایربگهای جانبی صندلیهای جلو) است.
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.