
تویوتا کرولا (Toyota Corolla) پرفروشترین خودروی تاریخ دنیاست که از سال ۱۹۶۶ تاکنون بیش از ۵۰ میلیون دستگاه از آن تولید و عرضه شده است. این سدان کامپکت ژاپنی در بازار ایران هم بهعنوان یک خودروی باکیفیت، بادوام و کممصرف شناخته میشود. طراحی ساده و شیک، کابین جادار و امکانات رفاهی مناسب باعث شده کرولا در بین خانوادهها و کسانی که به دوام و هزینه نگهداری پایین اهمیت میدهند، انتخابی محبوب باشد.
تویوتا کرولا در نسلهای مختلف با گیربکسهای متفاوت عرضه شده است:
گیربکس دستی 5 و 6 سرعته → بیشتر در نسخههای اقتصادی.
گیربکس اتوماتیک 4 و 6 سرعته قدیمیتر → در نسلهای قبلی.
گیربکس CVT-i (پیوسته متغیر هوشمند) → در نسلهای جدیدتر، هماهنگ با موتورهای بنزینی و هیبریدی.
نسخههای وارداتی کرولا در ایران عمدتاً با گیربکس CVT عرضه شدهاند که نرمی، مصرف سوخت پایین و دوام بالا را به همراه دارند.
دوام فوقالعاده بالا حتی در کارکردهای بالای ۲۰۰ هزار کیلومتر.
هماهنگی عالی با موتورهای تنفس طبیعی و هیبریدی.
مصرف سوخت بسیار اقتصادی.
رانندگی نرم و بیصدا در ترافیکهای شهری.
شتابگیری کندتر نسبت به گیربکسهای DCT یا AT مدرن.
حساسیت به کیفیت روغن گیربکس.
هزینه نسبتاً بالای تعمیر در صورت خرابی (بهخصوص CVT).
تعویض روغن گیربکس CVT هر ۶۰ هزار کیلومتر توصیه میشود.
استفاده از روغن اورجینال تویوتا (CVT Fluid) اهمیت زیادی دارد.
سرویس منظم سیستم خنککننده گیربکس عمر آن را چند برابر میکند.
نسبت به هوندا سیویک، گیربکس کرولا نرمتر و اقتصادیتر است، اما شتاب کمتری دارد.
در مقایسه با هیوندای النترا، گیربکس کرولا دوام بیشتری دارد، هرچند النترا در شتابگیری سریعتر عمل میکند.
نسبت به مزدا 3، گیربکس کرولا سادهتر و کممصرفتر است اما هیجان رانندگی کمتری ارائه میدهد.
تویوتا کرولا با گیربکسهای دستی و CVT، یکی از قابلاعتمادترین خودروهای دنیا به شمار میرود. دوام، مصرف سوخت پایین و هزینه نگهداری مناسب باعث شده کرولا برای سالها پرفروشترین خودرو جهان باقی بماند. هرچند شتاب آن در مقایسه با رقبا کمتر است، اما راحتی و اطمینان خاطر مالکانش بینظیر است. با اپلیکیشن کارا میتوانید به تعمیرگاههای معتبر، مکانیکهای متخصص و قطعات اصلی تویوتا دسترسی پیدا کنید و تجربهای مطمئن و راحت از مالکیت کرولا داشته باشید.

گیربکس لکسوس یکی از نقاط قوت اصلی این برند ژاپنی است که تجربه رانندگی نرم، راحت و لوکس را فراهم میکند. دوام بالا، هماهنگی با موتور و سیستم هیبریدی و

پرادو در نسخههای فولآپشن دارای ۷ تا ۹ ایربگ است: راننده، سرنشین جلو، ایربگهای جانبی صندلیهای جلو، ایربگهای پردهای برای سرنشینان جلو و عقب و ایرب

هایلوکس در نسخههای پایه معمولاً با دو ایربگ (راننده و سرنشین جلو) عرضه میشود. اما در مدلهای فولآپشن و جدیدتر، تعداد ایربگها به ۶ یا حتی ۷ عدد (ای
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.