خودرو رنو کپچر

تیم کارا
divider
۱۴۰۴/۷/۱۶
divider
رنو
 رنو

بررسی گیربکس رنو کپچر

گیربکس دوکلاچه کپچر یکی از نقاط قوت اصلی این کراس‌اوور فرانسوی است که رانندگی نرم و لذت‌بخشی را فراهم می‌کند. البته این سیستم برای حفظ عملکرد مطلوب نیاز به سرویس منظم، روغن اورجینال و رسیدگی دقیق دارد.
بررسی گیربکس رنو کپچر
اشتراک گذاری

معرفی کوتاه رنو کپچر

 

رنو کپچر یکی از کراس‌اوورهای محبوب فرانسوی در بازار ایران است که توسط ایران‌خودرو و نگین‌خودرو عرضه شد. این خودرو با طراحی جوان‌پسند، ابعاد جمع‌وجور شهری، مصرف سوخت پایین و امکانات رفاهی مناسب، به یکی از انتخاب‌های محبوب خانواده‌های کوچک تبدیل شد. کپچر بر پایه پلتفرم Clio ساخته شده و با موتور ۱.۲ لیتری توربوشارژ و گیربکس اتومات دوکلاچه عرضه می‌شود که ترکیبی از راندمان و راحتی را ارائه می‌دهد.

 


 

گیربکس رنو کپچر

 

رنو کپچر در نسخه‌های وارداتی موجود در ایران از گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه (EDC – Efficient Dual Clutch) بهره می‌برد. این گیربکس ساخت شرکت Getrag آلمان است و برای هماهنگی با موتور ۱.۲ لیتری توربو طراحی شده تا تعویض دنده سریع و بدون تأخیر انجام دهد.

 

 سیستم خنک‌کننده روغن گیربکس نیز برای جلوگیری از افزایش دما در ترافیک‌های سنگین بهینه‌سازی شده است.

 


 

نقاط قوت گیربکس رنو کپچر

 

تعویض دنده‌های سریع و نرم در حالت رانندگی نرمال و اسپرت.

 

مصرف سوخت بهینه‌تر نسبت به گیربکس‌های اتومات معمولی.

 

واکنش هوشمند به فشردن پدال گاز برای شتاب‌گیری بهتر.

 

طراحی دقیق و سبک وزن، متناسب با موتور توربو.

 


 

مشکلات رایج گیربکس رنو کپچر

 

حساسیت بالا به کیفیت و دمای روغن گیربکس (در ترافیک سنگین داغ می‌کند).

 

در برخی موارد ضربه یا لرزش خفیف بین دنده‌های ۱ و ۲ گزارش شده است.

 

هزینه بالای سرویس و تعمیر به‌دلیل ساختار دوکلاچه.

 

نیاز به بروزرسانی نرم‌افزاری ECU گیربکس در برخی مدل‌ها برای رفع تأخیر در تعویض دنده.

 


 

سرویس و نگهداری گیربکس رنو کپچر

 

تعویض روغن گیربکس هر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر ضروری است.

 

استفاده از روغن مخصوص Renault EDC / Getrag Dual Clutch الزامی است.

 

بررسی سطح روغن و وضعیت کلاچ‌ها در سرویس‌های دوره‌ای.

 

در شهرهای گرم، بهتر است سیستم خنک‌کننده گیربکس هر ۳۰ هزار کیلومتر بازبینی شود.

 


 

مقایسه گیربکس رنو کپچر با رقبا

 

نسبت به پژو 2008، نرمی بیشتری دارد اما حساس‌تر به سرویس است.

 

در مقایسه با سانگ‌یانگ تیوولی، گیربکس کپچر سریع‌تر ولی پرهزینه‌تر است.

 

نسبت به کیا سلتوس، گیربکس کپچر هوشمندتر عمل می‌کند اما در پایداری حرارتی ضعیف‌تر است.

 

در برابر نیسان جوک، کپچر راندمان بهتری دارد اما دوام گیربکس جوک بالاتر است.

 


 

جمع‌بندی و اپلیکیشن کارا

 

گیربکس دوکلاچه کپچر یکی از نقاط قوت اصلی این کراس‌اوور فرانسوی است که رانندگی نرم و لذت‌بخشی را فراهم می‌کند. البته این سیستم برای حفظ عملکرد مطلوب نیاز به سرویس منظم، روغن اورجینال و رسیدگی دقیق دارد.
با استفاده از اپلیکیشن کارا می‌توانید به تعمیرگاه‌های تخصصی گیربکس دوکلاچه رنو، فروشگاه‌های قطعات اورجینال و متخصصان معتبر در سراسر کشور دسترسی پیدا کنید تا نگهداری خودروی شما ساده‌تر، سریع‌تر و مطمئن‌تر انجام شود.

 

نظرات کاربران

نظری وجود ندارد.

برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.

بلاگ های پیشنهادی

مشاهده همه
homeخانه
searchجست و جو
layers
mapنقشه
mapحساب کاربری