
لکسوس برند لوکس ژاپنی تویوتا است که با تمرکز بر کیفیت ساخت بالا، کابین لوکس و فناوری پیشرفته، جایگاه ویژهای در بازار جهانی و ایران دارد. مدلهای محبوب این برند در ایران شامل RX، NX، ES و LX هستند. لکسوس به دلیل عملکرد نرم گیربکس، دوام بالا و امکانات رفاهی متنوع، یکی از محبوبترین انتخابها برای خانوادههای لوکسپسند و علاقهمندان به رانندگی راحت است.
لکسوس در مدلهای مختلف خود از چند نوع گیربکس استفاده میکند:
گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته (Direct Shift-8AT) → در مدلهای NX و RX جدید.
گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته (6AT) → در مدلهای قدیمیتر ES و RX.
گیربکس CVT (Continuously Variable Transmission) → در مدلهای هیبریدی مثل RX 450h و ES 300h.
گیربکس ۴ سرعته اتومات → در برخی مدلهای قدیمیتر (۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰).
گیربکسهای اتوماتیک لکسوس ساخت ژاپن و با همکاری Aisin هستند و با موتورهای توربوشارژ یا هیبریدی هماهنگی فوقالعادهای دارند.
تعویض دنده نرم و بدون لرزش حتی در ترافیکهای سنگین شهری.
هماهنگی دقیق با موتور و سیستم هیبریدی در نسخههای RX و ES.
دوام بالا و قابلیت استفاده طولانی مدت با نگهداری مناسب.
راندمان سوخت مناسب در مدلهای هیبریدی و توربوشارژ.
حساسیت به کیفیت روغن گیربکس و سرویس منظم.
در مدلهای قدیمی، تأخیر جزئی در تعویض دندهها هنگام شتابگیری شدید مشاهده میشود.
هزینه بالاتر تعمیر و نگهداری نسبت به خودروهای اقتصادی.
در مدلهای CVT، احساس کشیدگی یا صدای غیرمعمول در کارکردهای طولانی ممکن است رخ دهد.
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک هر ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر توصیه میشود.
استفاده از روغن Lexus ATF یا Aisin Genuine الزامی است.
بررسی دورهای فیلتر و سیستم خنککننده گیربکس برای اطمینان از عملکرد بدون مشکل.
در مدلهای هیبریدی، مراقبت از گیربکس CVT و باتری هیبریدی ضروری است.
نسبت به بیامو X3/X5، نرمی و آرامش بیشتری ارائه میدهد اما حس اسپرتی کمتر دارد.
در مقایسه با مرسدس GLC/GLE، دوام بالاتر و هزینه نگهداری کمتر دارد.
نسبت به آئودی Q5/Q7، تعویض دنده نرمتر ولی واکنش پدال کمتر اسپرت است.
در برابر رنج روور Evoque، گیربکس لکسوس پایدارتر و قابل اعتمادتر در مسیرهای شهری و بینشهری است.
گیربکس لکسوس یکی از نقاط قوت اصلی این برند ژاپنی است که تجربه رانندگی نرم، راحت و لوکس را فراهم میکند. دوام بالا، هماهنگی با موتور و سیستم هیبریدی و نرمی عملکرد، لکسوس را به گزینهای مطمئن برای خانوادهها و علاقهمندان به خودروهای لوکس تبدیل کرده است.

پرادو در نسخههای فولآپشن دارای ۷ تا ۹ ایربگ است: راننده، سرنشین جلو، ایربگهای جانبی صندلیهای جلو، ایربگهای پردهای برای سرنشینان جلو و عقب و ایرب

هایلوکس در نسخههای پایه معمولاً با دو ایربگ (راننده و سرنشین جلو) عرضه میشود. اما در مدلهای فولآپشن و جدیدتر، تعداد ایربگها به ۶ یا حتی ۷ عدد (ای

گیربکس تویوتا هایلوکس با طراحی مقاوم و هماهنگی عالی با موتورهای قدرتمند، یکی از نقاط قوت اصلی این پیکاپ ژاپنی است
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.