
مزدا CX-50 یکی از جدیدترین کراساوورهای اسپرت و مدرن برند مزدا است که برای بازار آمریکای شمالی طراحی و عرضه شده است. این خودرو با ظاهری خشنتر نسبت به CX-5، کیفیت ساخت بالا، طراحی کابین مینیمال و موتورهای SkyActiv توانسته توجه طرفداران مزدا را جلب کند. CX-50 ترکیبی از طراحی لوکس، هندلینگ دقیق و قابلیتهای آفرود سبک است و بهنوعی پلی بین اسپرت شهری و SUV خانوادگی محسوب میشود.
مزدا CX-50 بسته به تیپ و موتور، از گیربکسهای زیر استفاده میکند:
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک SkyActiv-Drive → در بیشتر نسخهها (موتورهای 2.5 و 2.5 توربو).
گیربکس 6 سرعته دستی → فقط در تیپ پایه با موتور تنفس طبیعی (در بازار محدود).
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CX-50 همان نسخه بهینهشدهای است که در CX-5 و Mazda 6 هم استفاده شده، با تنظیمات جدید نرمافزاری برای راندمان بهتر و هماهنگی بیشتر با سیستم چهارچرخ محرک (AWD).
تعویض دنده نرم و سریع بدون تاخیر محسوس.
دوام بالا و نگهداری آسان به لطف طراحی ساده و مستحکم.
هماهنگی عالی با موتورهای SkyActiv-G برای کاهش مصرف سوخت.
پشتیبانی از حالتهای رانندگی متنوع (Normal, Sport, Off-Road) برای سازگاری با شرایط مختلف جادهای.
تأخیر کوتاه بین دندههای 2 و 3 در صورت سرویس دیرهنگام.
گرمایش گیربکس در رانندگی طولانی با تریل یا در ترافیک سنگین.
حساسیت به نوع روغن گیربکس؛ استفاده از روغن غیراستاندارد باعث ضربه در تعویض دنده میشود.
در برخی موارد نادر، سنسور دمای روغن گیربکس ممکن است خطا دهد و نیاز به ریست دیاگ دارد.
تعویض روغن گیربکس هر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر با روغن Mazda ATF FZ یا SkyActiv-Drive Fluid الزامی است.
فیلتر و کارتل گیربکس باید در هر سرویس بررسی و در صورت نیاز تعویض شوند.
برای حفظ عملکرد نرمی دندهها، از آپدیت نرمافزار گیربکس (TCM Update) در نمایندگی استفاده کنید.
در مسیرهای کوهستانی یا با ترافیک بالا، توصیه میشود روغن گیربکس زودتر تعویض گردد.
نسبت به تویوتا راو4، گیربکس CX-50 نرمتر و اسپرتتر عمل میکند.
در مقایسه با هوندا CR-V، دوام مشابه اما حس رانندگی دقیقتر دارد.
نسبت به هیوندای توسان، پاسخ سریعتر پدال گاز و کنترل بهتر در حالت اسپرت دارد.
در برابر سوبارو فارستر، عملکرد گیربکس مزدا مکانیکیتر و با حس اسپرتتر است.
گیربکس مزدا CX-50 یکی از قابلاعتمادترین و دقیقترین جعبهدندههای مزدا است که با تعادل بین نرمی، دوام و دقت تعویض دنده، تجربهای اسپرت و در عین حال راحت را ارائه میدهد. این گیربکس اگر بهصورت منظم سرویس شود، عمر بسیار بالایی خواهد داشت و راندمان موتور را در سطح ایدهآل حفظ میکند.

هایما S7 در بیشتر نسخههای عرضهشده به ایران دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. در تیپهای فولآپشن، ایربگهای جانبی نیز اضافه میشوند که سطح ایم

هایما S5 در نسخههای عرضهشده در ایران به صورت استاندارد دارای دو ایربگ راننده و سرنشین جلو است. در برخی تیپهای فولآپشن، ایربگهای جانبی نیز وجود

هایما S8 بهصورت استاندارد مجهز به چهار ایربگ راننده، سرنشین جلو و جانبی است و در نسخههای فولآپشن به ایربگهای پردهای نیز مجهز میشود.
نظرات کاربران
نظری وجود ندارد.
برای ثبت نظرات خود ابتدا وارد حساب کاربری شوید.