
saipa
سایپا دومین خودروساز بزرگ کشور بعد از ایرانخودروست. در حال توسعه محصولات جدید و داخلیسازی پلتفرمهاست. همچنین صادرات به کشورهای منطقه (مانند ونزوئلا و روسیه) را آغاز کرده و لوگوی جدید شاهین نیز نشانگر حرکت به سمت برندینگ مدرنتر است.
سال تأسیس: 1368
کشور: ایران
بنیانگذار: همکاری سیتروئن فرانسه

آریا، محصول جدید ایرانخودرو، یکی از پروژههای بلندپروازانه در صنعت خودروی داخلی است که با ظاهری مدرن، تجهیزات رفاهی قابل قبول و پلتفرمی بهروزتر نسبت

شاهین در نسخههای مختلف خود به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. این ایربگها با استفاده از سنسورهای ضربه در لحظه تصادف فعال شده و از برخورد شدید

کوییک یکی از پرفروشترین هاچبکهای اقتصادی بازار ایران است که توسط سایپا تولید میشود. در اپلیکیشن کارا، کوییک بهعنوان گزینهای ارزانقیمت، کممصرف

ساینا در نسخههای پایه به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز است. این ایربگها با استفاده از سنسورهای ضربه در تصادفهای شدید فعال شده و از برخورد مستقی

سایپا 151 یا همان پراید وانت، یکی از اقتصادیترین و سبکترین خودروهای باربر موجود در بازار ایران است که بر پایه پلتفرم پراید 131 طراحی شده. این خودرو

گیربکس پراید 151 با طراحی ساده و اقتصادی، برای کاربری شهری و حمل بارهای سبک انتخابی مقرونبهصرفه است. هرچند تحت فشار کاری بیشتر مستعد استهلاک و مشکلا

گیربکس پراید 111 با وجود سادگی، برای یک خودروی اقتصادی شهری انتخابی مناسب است و تعمیر و نگهداری آسانی دارد. البته مشکلاتی مانند صدای اضافه یا سختی در

پراید 111 در نسخههای جدیدتر به دو ایربگ راننده و سرنشین جلو مجهز شده است. این ایربگها با کمک سنسورهای ضربه در زمان تصادف شدید باز میشوند و از برخور

چانگان CS35 پلاس در دسته کراساوورهای کوچک شهری قرار میگیرد و در ظاهر، همهچیز دارد: طراحی جذاب، امکانات مدرن، مصرف مناسب، موتور توربو و حتی گیربکس ۷